Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ.......ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Το 2006 η Ναυτική Εκπαίδευση "Αναβαθμίζεται" ξανά δηλαδή οι απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού μετά την εφαρμογή του νόμου 3450/2006 αποκτούν πυχιο ισότιμο με το πτυχίο των αποφοίτων των Τ.Ε.Ι εάν και εφόσον ,μετά απο δέκα τουλάχιστον χρόνια θαλάσσια υπηρεσία και επιτυχή μετεκπαίδευση στο Κ.Ε.Σ.Ε.Ν ,αποκτήσουν  το δίπλωμα του  Πλοιάρχου Α'  Ε.Ν ή Μηχανικού Α' Ε.Ν , ενώ πριν την αναβάθμιση το πτυχίο τους ήταν ισότιμο με πτυχίο τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ι και είχαν τη δυνατότητα συμμετοχής σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στην Ελλάδα ή το Εξωτερικό. Αυτή είναι αναβάθμιση!'Ετσι οι απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτίκου (Α.Ε.Ν) είναι υποχρεωμένοι να εργαστούν στα πλοία δέκα χρόνια για να αποκτήσουν τη δυνατότητα που είχαν πριν την "αναβάθμιση "  με την αποφοιτηση τους απο τις Α.Ε.Ν.Επίσης ο νόμος 3450 απαιτεί οι καθηγητές Ναυτικών Μαθημάτων να είναι κάτοχοι Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, αλλά πώς θα τον αποκτήσουν οι αποφοιτοι των Α.Ε.Ν αφου δεν γίνονται δεκτοί σε μεταπτυχιακά πτογράμματα Ελληνικών Πανεπιστημίων διότι δεν είναι κάτοχοι πτυχίου Ανώτατης Εκπαίδευσης;
Όταν λάβουν το επαγγελματικό πιστοποιητικό του  Πλοιάρχου Α' Ε.Ν ή Μηχανιού Α' Ε.Ν στήν ηλικία των 35-40 ετών και ήδη έχουν μια επιτυχημένη σταδιοδρομία και αμοίβονται με μισθούς που δεν λαμβάνουν ούτε Γενικοί Διευθυντές Υπουργείων και μεγάλων Εταιρειών , τι λόγο έχουν να εγκαταλείψουν την επιτυχημένη καριέρα τους και έχοντας πια παραδόξως επαγγελματικό τίτλο ισότιμο με τίλο Ανώτατης Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ι) να αποκτήσουν Μεταπτυχιακό τίτλο  μετά απο τόσα χρόνια για να εργασθούν ως καθηγητές στη Ναυτική Εκπαίδευση (Α.Ε.Ν) αμοιβόμενοι με το ένα πέμπτο των τρεχουσών απολαβών τους ; 'Ετσι η προσέλευση έμπειρων στελεχών του Εμπορικού Ναυτικού στις προκηρύξεις για την πρόσληψη Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ναυτικών Μαθημάτων είναι σχεδόν ανύπαρκτη και η πολύτιμη εμπειρία τους χάνεται ,με αποτέλεσμα οι "εργοδότες" πλοιοκτήτες να θεωρούν τα νέα υποψήφια στελέχη της Εμπορικής Ναυτιλίας ανεπαρκή.Επίσης ο καθυστερημένος έως ανύπαρκτος εκσυγχρονισμός των υλικοτεχνικών υποδομών έχουν οδηγήσει τη Ναυτική Εκπαίδευση στην απαξίωση.
Ελπίζω η "νέα αναβάθμιση" να διευρύνει τίς επιλογές  των σπουδαστών ,να εκσυγχρονίσει τις υλικοτεχνικές υποδομές ,να προσελκύσει  έμπειρα στελέχη στη Ναυτική Εκπαίδευση και  να ακολουθέι ή καλύτερα να προηγείται των τεχνολογικών εξελίξεων. Κι όπως είναι γνωστό ,και υπο τις παρούσες οικονομικές συνθήκες ακόμα περισσότερο , η  ελπίδα πεθαίνει τελευταία......
Είδομεν....

ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ

. Χρυσοχοΐδης: Σύντομα νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αναβάθμιση της ναυτιλίας
Πηγή: Express.gr  27/10/11-15:55

«Στόχος μας είναι η ελληνική ναυτιλία να παραμείνει πρώτη σε όλο τον κόσμο, ανταγωνιστική, εξωστρεφής και κυρίως αποδοτική προς την ελληνική οικονομία», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μετά τη σχεδόν δίωρη συνάντηση που είχε σήμερα με το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

    Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε πως προτεραιότητες του υπουργείου, αλλά και του ναυτικού κόσμου, είναι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, η αντιμετώπιση της πειρατείας, καθώς και τα θέματα της ασφάλειας των ναυτικών και τόνισε:

    «Η προσπάθεια μας είναι μια και μοναδική: Να ενισχύσουμε και να στηρίξουμε την Ελληνική ναυτιλία. Να παραμείνει και να είναι πάντα πρώτη σε όλο τον πλανήτη. Σαν μια οικονομική ανταγωνιστική δραστηριότητα. Η προσπάθειά μας επίσης είναι να αυξηθεί περαιτέρω η προστιθέμενη αξία της ελληνικής ναυτιλίας, στην ελληνική οικονομία και προς την κατεύθυνση αυτή θα φέρουμε σύντομα ένα νομοθετικό πλαίσιο ούτως ώστε να ενισχύουμε περαιτέρω την ελληνική οικονομία σε αυτή την κρίσιμη φάση».

    Από την πλευρά της ΕΕΕ, ο πρόεδρός της Θόδωρος Βενιάμης χαρακτήρισε πολύ χρήσιμη και εποικοδομητική η συζήτηση με τον υπουργό, ενώ αναφερόμενος ειδικότερα στο θέμα της πειρατείας σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι πίσω «σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν νομοθετικά ρυθμίσει το θέμα των ενόπλων φρουρών πάνω στα πλοία».